Tuesday, November 3, 2009

saya terkena pulak

pada semalam. isnin 2 hb. saya berada di daerah dungun...

dungun bukan kerteh tinggal di sebuah homestay...

makan tengah hari lauk telur mata kerbau dan ayam goreng dengan air teh ais di warung (baca betul2 bukan restoren) dan terkena RM7.50 dan pada petang nya di kala senja mendatang. aku yang baru sedar dari tidur ayam menyedari kasut keselamatan kulit aku telah di curi oleh mat pet di luar pintu homestay...

di atas pintu ada pulak CCTV dan bergegas pula saya ke pondok sekuriti hendak mengadu kes kecurian. sekuriti pula menyatakan bahawa komputer nya rosak dan tidak mampu melihat video yang di rakam oleh kamera...

apa kah nasib saya ini sama seperti nasib sivakumar, tidak mendapat hak keselamatan yang spatutnya... saya di lindungi oleh kamera... sepatutnya yang di tulis seperti di dalam prosedur, tapi hanya lah angan2 sahaja... manakala sivakumar yang dilarang dari kamera mendapat pertolongan kamera...

beza nya saya kehilangan aset di mana di tempat orang yang mempunyai ada sebuah buku atau kitab lama menyatakan bangsa mereka termulia dan berhak mendahului orang lain... beginikah wajah orang yang hendak memimpin jika sanggup mencuri dan merampas hak orang lain?

tidak kah mereka terfikir perasaan orang lain...

minta maaf orang ikang.,.. ini memang terjadi di dungun dan berlaku pada hari isnin~!

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin