Tuesday, September 1, 2009

Poll PPSMI yang gagal

setelah PPSMI telah di hantam dengan begitu hebat baik dari dalam dan luar, kanan kiri, atas bawah. DR. M masih tidak faham2 lagi (bodoh). Jadi untuk memajukan ekonomi bumiputera (sekarang global dah) saya mencadangkan bahawa semua mata pelajaran harus juga di ajar dalam Bahasa Inggeris, supaya ada yang mendapat laba dari berbagai kontrek, mencetak buku, distribute laptop dan sebagai nya. Jika anda sudah membaca baiklah, ambil lah initiatives anda untuk membuat poll di bawah!!!

nota: PPSMI adalah Pengajaran dan Pembelajaran Sains Matematik dalam English!

di antara survey yang di jalankan adalah:

Perlukah semua mata pelajaran di ajar di dalam Bahasa Inggeris:
pilihan jawapan, Perlu, Tidak Perlu, gua tengok, kalau gua dapat tender memang perlu kalau tak dapat tak perlulah!!!, nak biar semua generasi muda bodoh ke?.

terdapat 50 orang yang telah mengambil initiatives untuk mendapatkan jawapan pilihan mereka di dalam blog saya, dan mereka ini berusaha untuk mengambil initiatives ini kerana belum di buat selepas follow up dari kajian di dalam blog mahathir lalok (bukan stone-tapi nyanyok) yang marah kepada kerajaan kerana hendak mengkaji tentang PPSMI. saya juga marah, marah kepda kerajaan, kerana satu, cikgu2 matematik dan sains kalau tiada PPSMi mungkin menggunakan komputer hanya untuk apply kerja dalam SPA.com dahulu dan bukan pengguna komputer yang aktif- mengikut statistik yang di keluarkan oleh amerika terhadap negara kita, malah tidak sampai 10% pun rakyat malaysia menggunakan komputer untuk capaian ini untuk digunakan untuk mencari maklumat.

oleh kerana marahkan kerajaan saya juga marahkan mahathir yang tolol itu supaya memikirkan nasib anak2 malaysia, bahawa cuma 4% sahaja mereka yang mencapai objektif PPSMI, mahathir, bukan 4% orang bandar, 4% tu bukan jumlah penduduk di KL, tidak sampai!!! betapa gagal nya PPSMI, sehingga keadaan geografi juga membantu pihak GMP untuk berjaya!!!

walau bagaimanapun, terima kasih kerana mengambil pilihan anda!!!untuk mencapai objektif PPSMI sebelum ini cadangan untuk menjadikan bahasa medium pengantar di sekolah2 adalah bahasa inggeris mulai tahun hadapan telah di sempurnakan melalui 50 otak yang berfikir!!!

keputusan nya adalah:
12% merasakan perlu untuk belajar di dalam Bahasa Inggeris di dalam semua mata pelajaran!!!
54% merasakan tidak perlu sama sekali.
22% bergantung kepada keuntungan apabila ia di laksanakan, jika lesen kontrektor di gunakan tidak memenangi hati pegawai daerah, pegawai pelajaran maka harus di sokong (atas pagar konon nya)
dan 12% merasakan jika ia di laksanakan ia seumpama PPSMI juga, mereka ini akan terus menjadi bodoh!!!

semoga dari sini kita memahami mengapa kita harus berfikir untuk masa depan generasi muda kita, seperti menteri belia dan sukan berfikir macam mana formula hendak menaik kan mutu sukan di malaysia, buat stadium runtuh.

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin