Friday, December 11, 2009

jangan percaya

jika anda mendengar sebuah cerita bahawa kerajaan memerlukan dana cairan untuk tujuan pembangunan itu adalah tipu... klise sahaja mendengar bahawa rakyat perlu bersama2 kerajaan berganding bahu berpimpin tangan untuk mengurangkan hutang dan kos untuk tujuan pembangunan... itu adalah semua nya tipu...

sekarang cukai GST akan di perkenalkan di Malaysia.. adakah tidak terbeban dan bengap rasa nya apabila pergi ke sesebuah restoren makanan segera di mana perlu menambah 5% GST di mana kita perlu menambah 5 sen setiap satu ringgit. kita tidak perlu lupa bahawa pada satu ketika lepas dan walaupun pada masa sekarang masih ada orang yang menjual kad topup sepoloh ringgit pada harga soploh ringgit dan 50 sen??

berbaloi ka 50 sen itu untuk nilai yang lain...

di sini GST adalah satu cukai barangan dan mengapa kita tidak perlu lagi menambah RM1 billion anggaran pendapatan malaysia??

kerana anak kita tetap tidak akan ada biasiswa pada masa ini dan masa akan datang...

semua negeri kecuali WP KL mundur seperti USA pada kurun ke 19.

dan seolah2 wang yang akan masuk ini di jana untuk kemajuan?? tapi di manakah kemajuan itu??

adakah untuk menguruskan (membuang lemak dan toksin) pada badan suami najib?

saya tidak pernah melihat mana2 unsur kemajuan di negara malaysia seperti mana negara monarki yang lain. malah malaysia yang mempunyai banyak raja dan menteri ini sentiasa ketagih dan ketamakkan ringgit dan ini boleh di lihat dengan cara menghapuskan subsidi dan menambah cukai dengan banyak

apakah alasan kerajaan

kerajaan akan bangkrap

apa kerajaan buat??

apa projek mereka?

taik sahaja...lu balik tido saja lah lan chiao TNB chi bai TNB...<- di ambik dari video Namewee

tiada yang perlu di bayar dan tidak perlu kita memberi mandat kepada mereka

mereka memeningkan kepala

pergi mampuslah dengan satu malaysia

pergi jahanam lah ketuanan melayu

nak menipu melayu je kerja nya... mentang2 lah ramai melayu ni bodoh!

1 comment:

Unknown said...

phew! Kerasukan ker brader? hehe

Relaks lu gi minum dulu..bagi sejuk sikit badan & kepala lu tu...tak pun lu solat dulu...hehe

Tapi lu tulih tu memang betul..apa lagi kerajaan 1Malaysia ni nak selain meraih/kutip cukai drp 'keperluan' rakyat...Byk (kalau tak semua) benda yg ada GST tu bukan ker barang-2 keperluan orang kita nak makan minum & pakai? Apa ker gila punya idea? Tak cukup ker kita di'pow' di KFC, Mc D, dll...pasni semua kita kena pow di kedai runcit, Giant, Tesco, dll...Entah-2 stese minyak pun ada GST tu? Melampau...elok ler pi jahanam sama pemimpin BN yg redha benda yg menyusahkan lagi rakyat ni..Bukan nak byk menyenangkan..menyusahkan lagi ada?

ah..aku pulak kerasukan?...hihihi

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin