Sunday, July 5, 2009

berita tidak baik

KEMENTERIAN Belia dan Sukan (KBS) mengalu-alukan hasrat syarikat Malaysia untuk memiliki saham dalam kelab Inggeris, Newcastle United sekiranya pemilikan saham itu mampu memartabatkan lagi mutu sukan bola sepak di negara ini.

Timbalan Menterinya, Datuk Razali Ibrahim, berkata ini kerana sukan khususnya bola sepak di United Kingdom bukan saja dilihat sebagai satu permainan tetapi juga satu industri yang menguntungkan.
---------------------
Akhbar semalam melaporkan hasrat sebuah syarikat Malaysia untuk menjadi pemegang saham terbesar kelab Newcastle United membabitkan pelaburan sebanyak RM478.8 juta.

Sementara itu, Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia, Datuk Seri Tony Fernandes menafikan syarikat penerbangan tambang murah itu berminat membeli kelab Newcastle.

"Kami tidak, sama ada secara langsung atau tidak langsung, sebahagian daripada konsortium dari Malaysia yang berminat untuk membeli Newscastle United. Kami menafikan sebarang pembabitan atau seumpamanya". -berita hairan

Jika ini berlaku, peminat Magpies tidak boleh mengharapkan pasukan mereka akan kembali ke liga Perdana sepertimana berlaku kepada pasukan Leeds united juara liga perdana pada musim 68-69,73-73,91-92, Juara FA 1972 dan pernah menjadi semi-finalist untuk Champions League pada 2001 dan pernah menjadi naib Johan European Cup.

Records dan Landmark pasukan Magpies juga tidak kurang hebat nya, malah saya berharap jika ada syarikat yang hendak melabur kepada pasukan Newcastle saya berharap ia bukan dari Malaysia

Bukan kerana tidak mahu berbangga, takut nanti pasukan Magpies akan jadi macam pasukan Malaysia, di ceruk hujung2 liga!!

dan sentiasa menjadi pasukan belasahan, nak tanya sikit, yang pegi beli tiket mahal2 Man United lawan Malaysia XI tu, semua dia penyokong Malaysia ke? alhamdulillah!!!

5 comments:

Unknown said...

harapan wa sbg 1 orang NUFC fan & dunia bolasepak amnya, jangan ler Air Asia memandai nak beli share ownership NUFC...mind their own business. Air Asia ada ker modal 120 juta pound sterling & lain-2 duit pusingan untuk menaja NUFC nih? Elok bagi billionaire (bilionwan ker? hehe) Ananda Krisnan ajer beli NUFC coz dia mmg byk duit & willing to dump his own money for this investment.

p/s: hebat gak NUFC.. dah jatuh div. pun masih dapat liputan press nationwide & Malaysia...hehe...

Hails Shearer! Howay the lads!

Kucing Parsi said...

aku penah ingat lagi first aku beli jersi EPL sebab alan shearer, dan jersi itu warna macam jersi banduan

hail the magpies!!!

aku bukan apa, takut pulak NUFC ni jatuh dan jatuh sebab di pegang oleh orang malaysia, tengok time thaksin pegang manchester city, ingat nak naik tapi makin merudum adalah!!!

bisnes kelapa sawit ke ok lagi!!!

Unknown said...

hehe..betul 3x

Kucing Parsi said...

janganlah rosakkan pasukan ternama macam NUFC

kalau nak rosakkan reading ke, tranmere ke, hull ke

kita tak kesah

magpies tak boleh jadi macam leeds!!!

nanti stadium je besar pasti st james park jadi macam stadium kat malaysia

p/s: saya jual roti canai, tapi saya mau bisnes itu cuci kereta!!!

u mau cuci kereta sama saya?!?

Anonymous said...

la... untung ke bila kelab bawahan sekarang??

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin