Sunday, July 5, 2009

sapa tahu

lagu negaraku yang di rap kan oleh namewee dari muar itu sebenar nya adalah bahan ciplak. tajuk lagu asal adalah TERANG BULAN.

kenapa kita patriotik sangat apabila namewee meng"rap"kan lagu ini kita marah??

semangat nasionalis? daripada siapa?? dari orang parti di mana bendera indonesia yang di letak bulatan keris di tengah2 nya??!

ha ha ha

lihat lah kalau ada bendera jalur gemilang jatuh ke tanah, adakah mereka ini terus berhenti dan mengangkat bendera itu?!

ha ha ha

saya mengulas apabila rais anak kepada yatim itu berucap supaya semua orang malaysia hormat lagu negara ku! dan berhenti membuat kerja semasa lagu negaraku berkemundang...

cuma nak cakap saya 100x patriotik dari rais anak yatim itu, tapi saya merasakan tidak perlu kereta berhenti di tengah jalan semasa tengah malam apabila lagu negaraku di kemundangkan, lagi pun kalau ada old timer di atas jalan, mesti diaorang menyanyi bersama kerana ingat kan lagu terang bulan!!!

pegi mampus la rais yatim, cakap tahu sejarah tapi tipu satu malaysia!!!

4 comments:

Anonymous said...

bang... lagu stereo girl pun boleh jadi lagu kebangsaan ke?

kan sekarang pakai english!!!

lagu oag ke one buck short ke

baru underground kerajaan

orang johor said...

orang muar memang bijak dan kreatif, personaly aku memang tak kisah sangat lagu tu nak di dangdutkan pun tada hal, tapi kalau die bermaksud menyamakan bilal yang azan subuh tu sama dengan kokokan ayam aku sama sekali tak setuju

Unknown said...

rentak atau rythym tu mamat Cina mmg ok ler kot, kreatif gak ler..TAPI jangan ler lirik lagu tu terang-2 (walau pun tersirat) menghina & memperlekeh orang lain..tambahan hal-hal sensitiviti agama & kaum...tu wa bengkek ler. Wa tak kacau lu, lu jgn kacau wa...hehe.

Unknown said...

typo: rhythm..not 'rythym'

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin