Monday, February 15, 2010

basi punya cerita

hahaha

sekarang daftarlah sebagai pemilih baru, anda tidak perlu bayar2 duit. dan yang paling penting dun sarawak hendak di bubarkan tidak lama lagi, mari kita mengundi!

ini cerita yang menarik, mengenai negeri bumi kenyalang. beberapa media sengaja memburuk2kan bumi kenyalang ketika ini, dan menyatakan kebanyakkan pelacur yang di tangkap adalah dari negeri sarawak dan sabah, begitu memalukan ptuihhhh!!!

cerita lain mengenai merokok membahayakan kesihatan, rokok di jual dengan harga yang mahal2 belaka, konon nya untuk menjaga kesihatan rakyat. bila lagi nak biar hospital percuma, bila lagi nak berhenti tanggung sekian banyak rajah2, kings yang ada di malaysia ni, semput paru2 kami yang menghisap rokok ini, bila lah nak di stop kan pemberian duit belanja kepada mereka... kenapa tak di pilih raja tu cara demokrasi pulak!!!

hahaha

sekarang ni terlalu banyak cerita, untuk yang hendak berarak maulidur rasul tu sila lah ke arab saudi pada sambutan maulud nabi ini, mungkin anda terkejut kerana di arab saudi sendiri tidak ada cuti umum untuk sambutan maulidur rasul, malah perarakan yang banyak makan duit rakyat untuk menerbangkan sesorang untuk datang ke tempat itu, bukan sahaja harus di batalkan di pulau pinang malah di seluruh malaysia. perkara ini sah2 adalah suatu perbuatan membuang masa dan bida'ah.

mungkin kerana di indonesia ada sambutan dan umno juga berasal dari indonesia maka mereka hendak juga menjalankan perarakan sambutan maulidur rasul ini, seolah2 ia terlalu besar malah ketika zaman nabi sendiri beliau tidak menyuruh umat nya untuk menyambut maulidur rasul, cukup lah dengan ceramah di masjid, tazkirah di masjid, jangan lah nak buat projek buat baju melayu pulak.

untuk yang berdating pada valentine day pada tempoh hari tahniah. kerana anda telah mejayakan satu agenda barat.terima kasih.

banyak perkara membuang masa, seperti hippies yang berbra dan berkasut, masyarakat kita hari ini suka membuat perkara yang tiada sesiapa pun memujinya

1 comment:

Unknown said...

ya sebagai umat Islam kita cukuplah buat majlis ilmu sepanjang bulan atau minggu atau hari Maulidur Rasul tu...apalah nak berarak macam perarakan sambut merdeka tu = useless & waste money...bila rakyat nak DUN Perak bubar pandai mereka bagi alasan nak jimat & tak mau bazir duit rakyat, konon...majlis perarakan bukan 100% supported by private companies & surely not a single cent from tabung UMNO (kecuali untuk wakil-2 UMNO yg berarak sana sini seluruh dunia)..semua duit kerajaan atau duit rakyat.

Hentikanlah lakonan bangsawan & agamawan ni...bull**** ..lagi elok hari tu diadakan event 'live telecast' drp Putrajaya or else, kita lihat duit sebanyak tu (mungkin RM10 juta or more, didermakan atau disedekah kepada as many homeless jobless or any poor people all races all throughout Mess-sia.

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin