Friday, February 12, 2010

ke arah sistem monarki

demokrasi sudah mati di malaysia
sudah mati sudah mati

selepas ini agong boleh memecat sesiapa sahaja, harus di patuhi tidak boleh di ingkari.
bukan setakat orang di pilih secara demokrasi
campur tangan ini akan masuk ke dalam badan eksekutif dan hatta perundangan

hendak tak hendak harus di fikirkan manfaat sistem beraja sekarang
buat perabih duit rakyat adalah. andai kata sistem ini harus di taati maka harus lah adil. sedangkan kita menurut sunnah maka harus sunnah itu di ikuti keseluruhannya.

saya memikirkan dan pernah juga pasport saya di cop oleh imigressen negara2 sistem feudal ini, maka saya lihat andai malaysia inilah yang lebih jauh ke depan nya di rantau ini, perlu kah kita buang sahaja sistem feudal ini??

lihat lah kemerosotan malaysia dari pelbagai segi.

ada yang bicara bahawa raja itu lah tonggak bangsa melayu bagi saya perkara itu adalah tipu, sudah berabad2 bangsa melayu beraja dan lihat lah di bumi melayu itu sendiri melayu itu masih corot dan ketinggalan, pada masa tanah melayu itu di miliki oleh bangsa2 lain.

mengapa perlu ada seorang sahaja yang boleh di harapkan untuk menjaga sesuatu bangsa, alangkah baik nya jika ramai2 kita menjaga bangsa kita dan mengharapkan kesedaran bahawa tonggak untuk memperkasa kan bangsa agama dan tanah air bukan terletak pada bahu seseorang kerabat atau sesuatu parti
mengapa tidak perlu sistem feudal?? kerana ia tidak penting, banyak negara yang asalnya beraja sekarang tidak lagi, dan pada masa yang sama dalam kehidupan kita seharian kita semakin sengsara, dan kita jangan di perbodohkan oleh seorang yang berjawatan raja kerana kita juga boleh mengisi jawatan itu jika memohon nya?? diversity is the key to success!

jadi kerana permohonan itu mengambil kira latar belakang maka tidak perlu sesuatu dinasti itu berdiri di bumi ini. kerana ia lambat laun menghancurkan kita dan di mamah masa!
sudah masa nya untuk bangkit dan bergerak ke arah kebenaran.

kepada yang gay di luar sana jangan jolok lubang buntut saifool!!!hahaha

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin