Thursday, March 18, 2010

kerajaan ini yang kita nak!

Kerajaan negeri berasa kesal pihak lawan politik kami telah cuba sabotaj program penghargaan wang tunai RM100 ini dengan tuduhan pemberian wang kepada warga emas adalah satu tindakan rasuah. Walaubagaimanapun, kami akan meneruskan program ini dan kami bersedia untuk menghadapi sebarang siasatan atau tindakan oleh Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM).

Penghargaan wang tunai RM100 kali ini merupakan kesinambungan kerajaan PR yang telah pun berjaya membasmi miskin tegar, memberikan rebet air RM100 kepada hampir 170,000 keluarga susah dan juga sumbangan beras percuma pada tahun 2008-2009. Jangan ingat anda dilupakan apabila anda sudah tua. Selagi kerajaan PR Pulau Pinang ada, kepentingan warga emas akan diambil berat dan anda akan sentiasa dalam memori.

Usia Emas pujaan hati,
Tak lekang dek panas mahupun hujan,
Jasa dan budi di serata bumi,
Sanjungan rakyat berzaman-zaman.


Sekian, terima kasih.

Yang benar,

Lim Guan Eng,
Ketua Menteri Pulau Pinang

DAN

“Many students are forced to work part-time and there are instances of some who are unable to go back to their hometowns during semester breaks because they have to work to support their studies.”

The FT PAS Youth also said the high interest of 4 per cent imposed by PTPTN only worsens the plight of students, adding that it feared that in the event of any financial desperation, some may be duped into immoral activities such as working at night clubs.

“(We) hope the 4 per cent interest by PTPTN will be abolished to give comfort to the rakyat. The slogan ‘People First, Performance Now’ can only be meaningful if the government replaces the loan with scholarship,” added Suhaimi.-HARAKAH

Ini yang kita nak. kerajaan tolong rakyat. bukan bagi tambah cukai kepala. pakai kereta mahal sikit kena beli minyak mahal. Hoi tahukah bahawa di negeri sabah dan sarawak keperluan untuk menggunakan kenderaan pacuan 4 roda??

jalan punyalah macam cibai. takkan ini tak tahu. kalau jadi memanda perdana menteri dok turun pudu dengan brickfields gua boleh jadi perdana menteri 10x ganda bagus dari itu gua boleh singgah putra perdana, masuk genting kejap jalan pegi nilai, masuk puchong pergi serdang dalam masa sehari. bukan sekali dalam 5 tahun dok turun dekat brickfields...

apakah nilai sesebuah kerajaan di mata rakyat, adakah kita hendak membantu diri kita sendiri, kerajaan seperti yang hendak mewujudkan GST 4% haruslah di ketepikan. kerajaan yang membuat biasiswa hanya kepada pelajar ijazah sahaja begitu memilukan hati semua tenaga kolar biru di malaysia.

sekarang bukan sahaja dengan log in FB sahaja anda mendapat seratus ringgit tetapi dengan hidup kita yang menginginkan kesejahteraan di bumi malaysia kita perlu melakukan perubahan mendaftar la sebagai pemilih baru. bukan nya mendengar2 kata2 seorang lelaki yang mengahwini janda orang dan takut pulak kepada bini nya.

tulisan berkaler biru ini adalah cetusan idea saya, boleh di copy dan di paste ke dalam blog anda untuk di bahas dan di bidas!!!

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin