Tuesday, March 9, 2010

semaikan budaya cintakan nyawa


rakyat kita di malaysia ini begitu gemar membawa kereta lebih laju daripada speed limit. kita perlu letak kan gambar kereta eksiden pada setiap cermin kereta baru seperti mana letak gambar paru2 dekat kotok rokok mana menteri kesihatan mana menteri kerja raya??

kurangkan kemalangan kemalangan diri sendiri takpa jangan susahkan orang lain di atas jalan raya ingatlah pembawa motosikal mereka ada keluarga yang menunggu di kampung mereka. jangan tambah bilangan anak yatim piatu di malaysia, kerajaan tidak pernah membantu anak yatim, kesian dekat diaorang.

jangan bawak kereta sambil mabok, kalau dah mampu beli arak gunakan teksi atau pukul talipon kawan anda untuk menjemput anda pulang, sayangilah nyawa jangan mati sambil mabok...

statistik menunjukkan kemalangan di malaysia jika di bandingkan dengan jumlah kenderaan per kepala rakyat menunjukkan kita di dalam rate merah satu tangga lagi nak darurat. cuba bayangkan di Brunei darussalam kereta lebih banyak dari kepala, jika nisbah itu di kira masih jauh lebih rendah dari di malaysia, jangan tanya kerajaan pasal statistik ini, kerajaan cuma berminat dengan statistik harga minyak masak.

kah kah kah jangan jadi bodoh...

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin