Monday, August 3, 2009

Anonymous Komen gua punya posting

Anonymous said...

"kepada orang melayu yang bodoh bebal yang buat demo tu, cuba la pikir aper kebaikannya demo untuk kaum melayu islam untuk hari ni dan akan datang. cubala pikir sikit, ISA untuk tahanan orang yang bersalah. Begitu juga lokap, rumah pasong, penjara, pusat serenti, pusat tahanan sementara, pusat tahanan PATI, iannyer berfungsi untuk orang2 yang bersalah, kalau tak bersalah aper nak di bimbangkan...
tahniah konon pemuda dan pemudi zaman sekarang sudah berani... ceh!!!! poodah.... cuba jangan menyusahkan orang melayu lain... tak kemana beraninyer setakat berani atas jalan reramai.. berani dalam maya... berani konon pigidahhhh...
orang melayu yang datang dari selatan ker utara ker nak beli barang kat sana abis.... satu benda haram pun tak dapat buat... kedai tutup jalan tutup.. sapa yang susahkan tu orang melayu yang bebal bongok tu jugak nak mansuhkan ISA konon ... hei aper korang dapat kalau ISA mansuh....????? gunalah otak sikit kalau nak berdemo nasib ader polis tolong orang awam kalau tak nak harapkan melayu yang berdemo .... sudahlaaa haprak jer lebih... polis umno konon umno-umno pun tolong orang kauorang!!!! cet poodahhh....
wei bongok kalau kau taknak tol ikut jalan yang tak payah bayar tol, malaysia bukan singapore, bandar die ader tol, ikut jalan kg la aper nak pakai tol pulak
kau orang betul2 menyusahkan orang.. kau orang tau tak doa orang-orang yang terinaya insyaallah dimakbulkan allah.... kau orang lah yang menginaya orang melayu islam yang ada kat situ... sudahlaa buang masa layan orang akal pendek........ bodoh!!!! tau menyusahkan orang sahaja.."


gua tidak akan delete komen ini, kerana ia telah menyampaikan buah pikiran nya. gua pun heran kenapa pulak kena bayar kalau kita pakai jalan raya sedangkan cukai jalan sudah dikutip.

untuk anonymous(mungkin blogger yang enggan di track down), tapi gua tetap salute

gua masih teringat apakah objektif dan motif (bukan modus operandi) penubuhan ISA,

benar untuk melindungi negara daripada ancaman subversif, demi Allah aku sokong, aku lagi sayang kan malaysia, waima lagu Negaraku itu di ciplak dari lagu terang bulan gua tetap nyanyi dengan penuh semangat, entah negeri mana yang bersultan pakai lagu jefrydin pulak lepas ni!!!

jika benar untuk mengelakkan perpecahan kaum Malaysia, aku juga seratus peratus mempertahankan ISA, demi Allah aku akan bersama Ibrahim Ali berdemo bersama2!!!

benarkah ISA terus menahan orang yang melakukan dua kesalahan itu!!!

kita perlukan satu akta pengganas seperti National security act!!! untuk menahan orang yang di anggap terrorist, bukan orang yang bercakap depan lebih daripada lima orang dari parti bendera nya berwarna merah, biru muda atau hijau!

satu akta untuk mempertahankan malaysia dari ancaman musuh baik dari dalam dan luar negara!!!

bukan nya mengapi2 kan orang bumiputera untuk takut kepada bangsa bukan bumiputera!!! bukan nak mencili2 kan mulut orang yang hendak membuka kuota 10% kepada kaum India di UiTM!!!

tetapi apa yang ISA telah buat, ISA telah banyak menindas, siapa ada gambar yang berkaitan di dalam KEM ISA?? bukti dan hantar ke emel saya!!! saya cabar anda!!!

apakah pusat tahanan seperti ISA yang di praktikkan di Amerika syarikat... ya guantanamo bay!!! di Cuba.. tetapi kita masih ada gambar tahanan di dalam nya di seksa! pagar nya masih membenarkan lipas keluar dan masuk dari kem itu!!!bukan nya pagar yang kalau wartawan ambik gambar, cuma nampak dinding batu, yang cuma menteri KDN je yang tahu isi dalam nya!!!

jahanam untuk orang yang mempertahankan ISA kerana ISA adalah berat sebelah, berapa orang UMNO telah di tahan kerana mengapi2 kan orang melayu untuk membenci orang lain?? berapa orang MIC, MCA dan Gerakan di tahan kerana telah mengganggu sensitiviti orang Melayu!!! jumlah nya adalah kosong ( 0 )

kita bukan hendak meminda akta ini, tetapi akta ISA sudah outdated, sudah outdated macam alatur, apparatus tentera malaysia, macam kapal selam 2nd hand, macam sukhoi 2nd hand, out dated malu, macam perdana menteri kahwin dengan janda orang!!!

ha ha ha

kebodohan kita semakin hari semakin menipis kerana ada nya mudah capaian internet...

benarkah peniaga rugi!!? mereka rugi kerana polis yang membuat havoc, dalam sejarah demonstrasi Aman di malaysia belom ada kedai di bakar, bas rapid KL di pecah cermin, teksi di bawa lari dan sebagainya, andaikata polis membiarkan orang bergerak dengan secara aman, tanpa membawa senjata nescaya peniaga sebenarnya untung berkali ganda, kerana per demonstrasi ini turut juga membeli belah di sekeliling jalan!!!

benarkah ISA practiceable??? tangkap dulu orang yang menyebabkan C4 menjadi senjata untuk membunuh model mongolia, baru aku tidak akan mengatakan ISA ini outdated!!!

C4 adalah bahan letup!!! mercun juga bahan letup! mana nak dapatkan bahan letup? tiada di jual!!! so mana dapat?? tanya menteri pertahanan... dia tahu isi borang!!!
gua nak tanya satu jer?? kenapa perlu polis belasah orang yang menyertai perhimpunan ini seperti melayan orang yang membunuh???adakah mereka ini berbahaya??perlu kah kita sekejam itu?? adakah negara perancis melakukan sedemikian rupa, adakah matawang Euro jatuh?!

kepada penerima bermacam insentif dari kerajaan takper... boleh sokong UMNO tapi dalam satu masa yang sama aku nak lihat ada satu kerajaan yang berkebajikan, aku bukan apa semenjak umno perintah ini, report polis bayar rm2, kita tidak bersuara langsung!!! nanti padam api kebakaran bomba pun datang mintak charge!!! ini gila nama nya!~!!

2 comments:

Anonymous said...

lu kalu komplen kerajaan
pegi la tingal kat thailand
gua nk tengok luu boleh survive ke or lu mampos

try hidup di thailand
jagn tahu komplen je
bersyukur MALAYSIA aman damai

Anonymous said...

orang thailand takdak mati pun???

ha ha ha

polis melayu belasah melayu

ha ha ha

tak ka haru biru nama nya

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin