Saturday, June 6, 2009

Bermesra dengan tukang kebun!


Isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor meluangkan masa menyertai aktiviti yang boleh mengeratkan hubungan Malaysia - China selama menyertai lawatan rasmi Datuk Seri Najib Tun Razak ke negara itu. Antara tempat yang dilawati beliau ialah Beijing N9 Middle School dan melalui lawatan itu membolehkannya mengetahui mengenai sistem persekolahan di negara tersebut.-utusan me-layu

Agak2 nya sekolah kat China belajar Sains dengan Maths dengan English ke tak?! Rasa2 China ni maju ke Malaysia yang maju. Emmm... Memang Malaysia ada KLIA ada jugak Menara Berkembar Petronas ada Litar Sepang ada Bukit Bintang.

China tak da benda tu. Kenapa pulak China yang tak datang kat Malaysia, ooo ada la kes nak letupkan orang selepas ni tak pakai C4, sbb nanti nama ATM pun turut terpalit. Terpaksa beli bahan peletup lain kot kat sana, shopping mopping ada ke?!

Ish teruk ke sistem pendidikan kita ni?! Memang kot, kalau tak takkan ada cerita panas pakai uniform sekolah kan?! Takkan ada pelajar mati kat sekolah, takkan ada gunting terpacak kat belakang pelajar kita kan?! Sekarang nak ambik SPM pun 10 subjek. Amenda ni!?

2 comments:

kirana said...

Alahaiii.... maleh Kirana nak tambah, nanti kucing parsi terpaksa selotape kan mulot Kirana yg agak2 celupar nih!

Kucing Parsi said...

kalau offensive , takder kaitan memang kena selotep la...

apa yang nak di tambah?!

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin