Friday, June 26, 2009

RM8 juta untuk orang miskin

LIMBANG: Walaupun dipisahkan oleh negara jiran Brunei, daerah paling terpencil di Sarawak iaitu Limbang dan Lawas tidak pernah dipinggirkan daripada menerima peruntukan projek pembangunan dari kerajaan negeri.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kota, Dr Abdul Rahman Ismail, berkata banyak projek pembangunan dirancang kerajaan negeri untuk kedua-dua daerah itu, tanpa mengabaikan golongan kurang berkemampuan.

Misalnya, beliau berkata, sejumlah RM8 juta diperuntukkan kerajaan tahun ini bagi menjayakan program bantuan rumah untuk lebih 200 penduduk di dua daerah itu yang dikategorikan miskin tegar. -berita hairan

Ha Ha Ha RM8 juta untuk 200 orang penduduk?!

ni untuk kroni ke untuk orang miskin, kalau 10, 000 ringgit seorang penduduk pun masih lagi 2 juta. Ini nak kasi 40, 000 seorang untuk sorang penduduk... ertinya penduduk ini bukan ketua keluarga...kalau satu keluarga average 4 orang penduduk, satu keluarga sudah dapat 120, 000.
Wah kaya2...

8 juta tu bersamaan 200 unit rumah ke??

Ada orang limbang baca?

Family lu dapat ini bantuan?!

Ha Ha Ha

tidak, itulah apa pasal lu undi PKR tengok u miskin tidak dapat, dia orang pun ada kuota 200 orang sahaja, saya ingat limbang sana miskin ada kurang 3000 orang.l

Ha Ha Ha

nak tolong ketua kampung je kot, nanti ketua kampung ugut anak buah suruh undi barisan lagi!!!

Ha Ha Ha

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin