Wednesday, June 24, 2009

hilang selama sehari

gua semalam pegi ke sebuah bandara ke dua terbesar kat sarawak, iaitu di sibu, walaupun trip cuma daily sahaja gua memang betol2 takut nak pegi ke sibu.

mengapa?

selain sibu di copkan sebagai tempat terkotor di sarawak, sibu juga dalah pusat penyebaran penyakit seperti coxsackie A, kaki tangan dan mulut, dan wabak SARS sebelum ini.

Sementelahan itu, selepas kes pertama A(H1N1) pertama masuk ke sarawak, gua benar2 bergegas, bergerak pantas, gelojoh dan bergawut untuk menyiapkan urusan gua di sibu. urusan kesihatan.

Selain itu tiada yang lain boleh di nampak selain beberapa mamat bodoh parking sesuka hati kereta mereka di tengah2 jalan dan mendengar hon bersahut2an. memang kurang hajar mamat kat sini.

Selain kes kecurian yang boleh di katakan tidak lagi mampu di selesaikan oleh polis dan ringgit malaysia di sibu, kes seperti ragut dan bunuh juga memang begitu menakutkan saya di sibu.

Gua menyumpah seranah melihat tulisan doktor2 ini, mengapa pula saya memeriksa kesihatan saya di bandar yang sangat gila ini. Selain environment yang sangat2 kotor, ganas brutal dan sebagainya.

Gua memang berasa memang tidak layak sama sekali jika sibu di beri hak untuk menjadi bandaraya andai nya akibat kemuncak pertumbuhan ekonomi dan pertumbuhan penduduk, kerana ini akan menyebabkan lebih ramai orang dari sekitar ke sibu dan memboleh kan penjahat di sibu ini untuk memecahkan dominasi berita jenayah di dalam akhbar borneo post.


1 comment:

Anonymous said...

Nak Tambah!!! Di Sibu Juga ada Jambatan Yang terpajang di sarawak serta termahal tambang tolnya?? itu lu lupa jugak komen!

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin