Thursday, June 4, 2009

Cerita orang perempuan

Tak berkenaan langsung dengan hari Ibu atau wanita UMNO, cuma nak dok santai je!!!

Pada satu masa yang lepas, (yang banyak2 tragedi bas eksiden tu!!!). Ada satu perkumpulan wanita (bukan politik), perkumpulan wanita adalah tempat berkumpul wanita yang mempunyai masalah dengan ibu mertua... nak tambah rosmah mansor bukan penaung kumpulan ini, di ulangi suami najib bukan penaung kumpulan ini. Di antara isu yang di utara kan adalah berkisar mengenai masalah dengan ibu mertua mereka. Yang cerewet, yang mengongkong, yang pegang duit anak, yang raya nak balik kampung dia je... Aaaa di sini lah kumpulan ini berkumpul!

Di pendekkan cerita, maka sempena Hari Ibu yang lepas2, (tak ingat dah, tapi berlaku la... He He He) maka mereka hendak bermaaf2an dengan ibu mertua masing2. Lalu di aturkan satu percutian ke Dungun, Terengganu(yang negeri Stadium dia tak sampai setahun tu). Percutian itu adalah semata2 riadah semata2, bukan kerana kemenangan Shahrizat Jalil pada perhimpunan yang lepas, langsung tiada berkaitan.

Maka bergerak lah rombongan itu dengan menaiki 2 bas yang di catar, kumpulan ibu mertua menaiki bas yang di depan dan si ibu menaiki bas yang di belakang.

Di tengah2 perjalanan itu, maka terjadilah satu kemalangan melibatkan bas yang di naiki para ibu2 mertua itu dengan lori balak yang dari Pahang (negeri balak banyak ilang), dan di jadikan cerita nya bas itu terbalik 3 kali dan terbakar, semua ibu mertua itu mati kesemuanya.

Maka menanggis la seadanya para menantu ini dengan kesedihan yang amat sangat, mana tidak nya, kemaafan belum di sambut lagi...

--------

Selepas keadaan menjadi reda, masih ada seorang lagi wanita yang masih menanggis, begitu sedih dan meraung2 bunyi nya...

Seorang wanita menghampirinya dan bertanya, "mengapa sedih sangat, mesti mak mertua kau istimewa kan"

Wanita itu menjawab, "Mak mertua aku tak jadi pegi... dia sakit perut.Dia masih hidup lagi"-mastika

2 comments:

Anonymous said...

pa ka cita camtok..
cda kaitan..cth yg x baik tauk

Kucing Parsi said...

actually mastika yang polah, sebab ya kamek engkah ada dash mastika...

hehehe

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin