Sunday, June 28, 2009

Jahanam punya orang

KUCHING: Thailand is looking forward to establishing further bilateral rapport with the state government to supply Sarawak with skilled and quality workers.

Thai Minister of Labour Phaithoon Kaeothong said as many as 4,000 Thai workers had been working in Sarawak and Sabah, showing that the country was capable of offering what the state required.

“Many Thai labourers have worked in Sarawak and Sabah while Global Upline Group has recruited many from Thailand as technical workers,” he told a press conference at Four Points by Sheraton Kuching yesterday.-the bornio post

wei...

Ini sudah lebih...

mana dia kerajaan malaysia, mana dia perlembagaan malaysia. Ini mana dia kerajaan sarawak.

Sepatutnya kerja di sarawak perlu di isi oleh orang sarawak, itu yang termaktub di dalam undang2 imigressen. Apa ini tiing pek khing buat, jahanam betol la. saya tahu itu kompeni dia, apa nak buat dengan thailand banyak2? apa orang sarawak mintak gaji lebih? ya ka??


tipu la lu!!!

orang sarawak pakai diploma kejuruteraan lagi ada sapu gaji 800, ada pakai spm sapu gaji 300.

jangan mahu buat orang tada suka, nanti taib sudah tiada lu tiada projek lagi.

Ini sudah tahap menghina penduduk local, sepatutnya penduduk local yang di beri kerja bukan nya thailand... memang ada malas sikit(itupun sebab gaji kecik). Ini memang baik punya tiing pek khing, itu kerja tada bikin advert dia ambik itu luar punya orang... Itu imigressen sama menteri makan gaji buta ka tido!?

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin