Thursday, June 25, 2009

Datuk Seri Mufti bertitah!!!

PUTRAJAYA 24 Jun – Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria kecewa dengan gelagat sesetengah parti politik yang mendakwa parti Islam tetapi sanggup berkelahi dan memutuskan tali persaudaraan sesama Islam demi menegakkan ideologi politik mereka.

Sambil menyuarakan rasa kecewa dengan kegagalan merealisasikan kerajaan perpaduan Pas-UMNO, Tokoh Maal Hijrah Kebangsaan 2008 itu berkata, parti yang mendakwa Islam ini bertindak tidak seperti mana DAP yang tidak bergaduh sesama parti Cina lain malah sanggup pula bersatu demi kejayaan kaum sendiri.

‘‘Saya sebenarnya amat berharap benda ini (kerajaan perpaduan) jadi (kenyataan) sebab saya sendiri memperjuangkan supaya masyarakat Melayu dan Islam ini bersatu.

‘‘Tapi saya kecewa. Mereka ini taksub kepada parti sehingga menganggap sesama mereka (dalam parti sendiri dan parti-parti Melayu lain) bukan bersaudara. Politik itu politiklah tapi persaudaraan Islam itu mestilah dijaga, maka haramlah memutuskan tali persaudaraan Islam itu,” katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.-utusan me-layu

ha ha ha

nak bersatu nak tipu melayu buat apa? nak bersatu tolak hukum Allah buat apa? kalau ada ulamak' tolak hukum Allah ulamak' lain pun akan tolak dan pulaukan dia, kalau ada ulamak' atau mufti benarkan konsert yang haram di negeri itu apa kah kredibiliti ulamak dan mufti itu!?

Cakap datuk seri ini memang tak boleh pakai! tak der otak gamak nya. salah satu tanda kecil hari kiamat adalah agama bukan lagi di pegang oleh ahlinya.

Mufti ni cuma sibok apa yang haram di makan dan halal di makan tetapi bukan sibok hendak mengetengahkan hukum Allah, bangsa turki terdiri daripada bangsa Ottoman dan Seljuk pada zaman Turki Uthmaniyyah, mereka tidak bersatu dan mereka Islam, mereka tidak memutuskan talian persaudaraan Islam, Ottoman percaya penaklukan empayar hanyalah dengan hujung mata pedang dan seljuk adalah dakwah dan diplomasi.

tetapi uthmaniyyah berjaya menakluki sehingga ke Andalusia!

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin