Sunday, June 28, 2009

Malaysia untuk Malaysia

"Saya dipukul setiap hari dari hari pertama saya mula bekerja. Majikan sering memukul seluruh badan saya termasuk kepala dan telinga menggunakan kayu dengan alasan ia sebagai denda kerana tidak pandai melakukan kerja harian.

"Salah sikit sahaja saya dipukul, bagaimanapun saya tidak pernah cuba melawan, jauh sekali mengadu pada jiran kerana takut. Saya hanya boleh menahan dan menangis," Modesta dipetik berkata.-malaysiakini

ha ha ha

orang nak pekerja yang mahir, yang tahu buat kerja, yang dapat di harapkan...

Bukan yang bodoh datang malaysia sebab nak melancong, bukan sebab nak tengok KLCC.

Ha Ha Ha

kerajaan indon telah menghentikan penghantaran pembantu rumah ke malaysia, padan muka kedua2 belah pihak.

Tapi masih ada 3000 masuk menjadi pembantu rumah setiap bulan, kalau dalam 3000 tu cuma ada satu kes, itu ertinya dalam 0.03% sahaja yang mempunyai masalah, cuba buat survey ke atas 3000 majikan, berapa yang menghadapi masalah dengan orang Indon ini.

Nasihat kepada majikan, yang mempunyai orang gaji indon yang tidak tahu membuat kerja harian, bagi tidor dengan anjing dan bagi dia makan najis. Ha Ha Ha

Dah lah majikan berabis duit nak bawak indon ni, ni pulak dia main2.

ha Ha Ha

jangan pulak ada majikan sebaik Khir toyo bawak amah pegi disneyland, ini dah terlebih jasa. Bawak pakai duit rakyat pulak tu. Konon nya amah nya adalah Jurutera Awam, yang belajar mengenai selok belok untuk menguruskan taman tema.

Ha Ha Ha

2 comments:

Prof. Era Pasca said...

salam... tumpang ziarah.... di malaysia ada dalang yg bawa mereka masuk... pada saya indon pun manusia... jika ambil pembantu rumah dari orang melayu malaysia bukan takde kene pukul/dera... cuma dalam 100 org pembantu rumah hanya ada 15-20 orang malaysia yg lebih adalah indon...

Kucing Parsi said...

banyak orang malaysia menganggur, tetapi kerana murah nya pekerja indonesia maka indonesia ini di ambil.

tidak padan dengan hidup susah di indon, mereka ini datang bukan seperti hendak bekerja. ada sebahagian nya mencuri pulak.

saya tidak galakkan majikan nak dera orang yang rajin dan baik

tapi orang yang mencuri, malas, dok tengok tv chanel cerita indon

ha ha ha

bagilah diaorang makan najis dengan tidor dengan anjing!

memang orang kita jugak bawak diorang, u percaya ke indon punya passport sampai 500?kalau di ikutkan duit mereka ertinya 1 juta rupiah lebih...

ha ha ha
kelakar giler

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin