Friday, June 5, 2009

teknologi swedish, british and bangladeshi

cerita bersantai, bukan cerita tepi pantai tengok anak Najib bergomolan dengan artis tak laku, kita sekarang nak bersantai, maklumlah sebahagian negeri bercuti, so takkan nak buat VCD pulak kan! nanti makin kaya lah orang kita. jual gambar tubuh bangsa melayu. kalau cantik tak per la!

Ini berlaku pada beberapa tahun lepas, pada bulan pertama sekumpulan arkeologi dari Sweden mengali sebuah tapak di Stockholm, selepas menggali sedalam100 kaki, mereka menjumpai cebisan wayar tembaga, maka kecohlah warga Sweden kerana mereka begitu percaya bahawa penemuan itu membuktikan bahawa bangsa Sweden lah yang mula-mula sekali menggunakan komunikasi dengan wayar tembaga (line) pada 1000 tahun lampau.

Beberapa bulan selepas itu kumpulan Arkeologi dari Britain pula menggali di sebuah penempatan di luar Liverpool, selepas menggali sedalam 150 kaki, mereka menemui cebisan optik kaca, maka kecoh lah kumpulan Britain ini menemui nya maka adalah sidang akhbar yang mengatakan bangsa British la yang pertama kali menggunakan teknologi fibre optic 1500 tahun dahulu , dan ia di gunakan lebih awal dari bangsa Sweden menggunakan teknologi komunikasi menggunakan wayar tembaga.

Selepas 2 bulan kejadian itu, maka di sebuah ladang jut di Chittagong, sekumpulan arkeologi Bangladesh telah menggali sedalam 200 kaki, mereka tidak menjumpai apa2. Maka sebuah sidang akhbar tergempar untuk memberitahu bahawa bangsa Bangladesh telah menggunakan teknologi tanpa wayar semenjak 2000 tahun lalu!!!-mastika

No comments:

Post a Comment

bla bla bla
not related? dustbin